Oyunun Oynanılışı
Oyuna başlandığında ilk başta mavi basamaklar göze çarpar. Bu basamaklar ninjanın hareket edeceği yerleri gösterir. Düşmanlara yeterince yaklaştığımızda üstlerinde beliren işaret ise onlara saldırı yapılabileceğini gösterir. Bazen de diğer ninjaların üstünde bir işaret belirir ki, onlara can verebileceğimizi gösterir. Ama bu özellik bir ninjanın canı tamamen bittiğinde karşıya çıkar.
Güç kartı kullanılacak olunduğunda ise oyun alanında birden kırmızı basamaklar belirir. Bu basamaklar da güç kartının kullanılabileceği yerleri gösterir.
Bunların yanı sıra oyunun görünümüne bakıldığında üstte ve altta göstergeler vardır. Üstte süreyi işaret eden bir sayaç bulunur. Yanında ise hamle yapıldığında onaylanması için tik işareti vardır. Alt tarafa bakıldığında ise güç kartlarının biriktiği yer ve güç kartı sayacı vardır. Bu sayaç ninja herhangi bir faaliyet yaptıkça dolar ve güç kartı açılır.
Bazen güç kartı kullanılırken diğer ninjalar da güç kartı kullanır ve ortaya kombo çıkar. Kombo en az iki elementin bir araya gelmesiyle oluşur ve saldırının düşmanlar üzerindeki etkisi arttırır. Bu etkiler ninjaların elementine göre değişir
Oyun bitirildiğinde karşıya istatistik tablosu çıkar. Oyunda ne kadar ilerlendiğini, eşya almaya ne kadar yaklaşıldığını, kaç para kazanıldığını ve hangi pulların alındığını gösterir. Her savaş bitiminde para ve eşya alımı biraz daha artar. Toplamda 16 eşya ve 8 film vardır. Eşyalar açıldıkça Tusk’la gerçekleşecek savaşa, filmler açıldıkça ise Sensei ve Tusk’ın hikâyesine yaklaşılır.
Bonus Round
Bonus Raunt 3. Raunt’tan sonra gelir fakat bu raundu oynamak çok zordur. Bu raunda geçebilmek için tüm ninjaların canının tam olması ve istenilen sürede bitirmesi gereklidir. Bu rauntta savaşan 3 ninjaya karşılık 4 kardan adam vardır. Eğer dördü de alt edilirse oyunun en yüksek zafer noktasına varmış olunur. Bunun yanı sıra eşya alımındaki ilerlemeyi de önemli derecede arttırır.
Tusk’la Savaş
Tusk’ın savaşı ancak kar mücevheri alındıktan sonra açılır. Tusk’la savaşta üç ninjanın yanı sıra Sensei de vardır. Sensei ninjaların yanında yer alır ve yaptığı saldırılarıyla Tusk’ı yenmeye yardımcı olur. Fakat Tusk’ı yenmek o kadar da kolay değil. Saldırılarını buz salkımlarını fırlatarak ve buz zeminden kütleler göndererek yapar. Yenilmesi de gayet uzun sürer. Yenildiğinde ise eşya alımında önemli derecede ilerleme ve para sağlar.
Karakterler
Ninjalar
Düşmanlar
Sly
En dayanıksız ve en az zararı veren düşmandır. Kendisini en hızlı şekilde yenmenin yolu su ninjası olmaktır. Yakınında olunduğu sürece daha az zarara uğranır. Saldırısını bowling topu büyüklüğündeki kartoplarıyla yapar. Tek hedefi tek seferde vurabilir. Özellikleriyle kar ninjasına benzer.
Tank
Kardan adamlar arasında en dayanıklı ve en fazla zararı veren düşmandır. Kendisini en hızlı şekilde yenmenin yolu kar ninjası olmaktır. Uzağında olunduğu sürece daha az zarara uğranır. Saldırısını topuzla yapar ve açık kahverengi kayağını bir kalkan gibi kullanır. Birçok hedefi bir kerede vurabilir. Özellikleriyle su ninjasına benzer.
Scrap
Hem dayanıklı hem de zarar verebilen düşmandır. Kendisini en hızlı şekilde yenmenin yolu ateş ninjası olmaktır. Uzağında da, yakınında da olunsa zarara uğranır. Saldırısını kartopunu tenis raketiyle fırlatarak yapar. Birçok hedefi bir kerede vurabilir. Özellikleriyle ateş ninjasına benzer.
Tusk
Dayanıklılığı ve zararı en yüksek olan düşmandır. Kendisini en hızlı şekilde yenmenin yolu ateş ninjası, kar ninjası, su ninjası ve Sensei’nin birlikte saldırıya geçmesidir. Her neresinde olunursa olunsun zarara uğranır. Saldırısını buz saçaklarını ve kar kayalarını fırlatarak yapar. Bütün hedefleri bir kerede vurabilir. Özellikleriyle Sensei’ye benzer. Tahminler Card-Jitsu Shadow çıkacağında geri döneceği yönündedir. Sensei’nin her zaman elinde tuttuğu değnek aslında Tusk’ın kırılmış dişidir. Card-Jitsu Destanı(Card-Jitsu Saga)’nın “Kırılmış Bir Diş(A Broken Tusk)” adlı 7. filminde dişin nasıl Sensei’nin eline geçtiği izlenebilmektedir.
Taktikler
- Güç kartlarını en iyi şekilde kullanmaya çalış. Bütün düşmanları atış menzilinde tek saldırıyla vurmayı dene.
- Her hamlende bir hareket seç – saldırı, can verme-alma ya da güç kartı saldırısı
- Güç kartı kullanarak aynı hamlede bir veya daha fazla ninjayla kombo yapmaya çalış.
- Tank ancak düşmanının hemen yanında bulunursa saldırıya geçer. Sakın tam karşısında durma.
- Kar ninjası –Düşmanlarla olan uzaklığını koru ve atış menzilinin avantajını iyi kullan.
- Güç kartları 9 basamağı etkiler.
- Kar güç kartları canı tükenmiş veya azalmış bir ninjaya can verebilir. Yakındaki düşmanlara dikkat et, sen bu işi yaparken onlar saldırabilirler.
- Hep hareket et, faaliyette bulun be güç sayacını doldur. Sayaç dolduğu zaman bir güç kartının kilidi açılır.
- Ninjalar en fazla 4 güç kartı toplayabilir. Diğer kartlardan elde etmek için elindeki kartları oynamalısın.
- Bir ninjaya can vererek koruma altına almadan önce yakınındaki düşmanları önle.
- Güç kartları rastgele karşına çıkar. Daha fazla kart kullanmak için elinden geldiğince güç sayacını doldu.
- Scrap bir sonraki hedefinde daima ninjalara ani dönüş yaparak şaşırtır. Asla yakınlarında ninjaları bir araya toplama.
- Bir ninja canını mı yitirdi? Bir hamle kullanarak takım arkadaşına can ver.
- Eğer hiçbir ninja düşman saldırısından yaralanmazsa, tamamen sağlıklı olarak 3. Raunt’u bitirirse Bonus Raund’un kilidi açılır.
- Kar ninjasına yapılan atağı düşman yollarını bloke ederek durdur.
- Bütün raundları istenen sürede bitir.
- Sensei 3 hamlede bir yaptığı saldırıyla canına takviye yapacak.
- Tusk’ın saldırılarından kaç! Oyun alanında buz saçaklarıyla bir defada 2 sıra boyunca patlama yaratıyor.
- Ateş Ninjası-Saldırılarınla Tusk’ı sersemleterek buz salkımı fırtınalarını ve ani patlamalı savuruşlarını geciktir.
- Sensei’nin kar güç kartı su saldırısından 3 hamle sonra gelir. Oyun alanının ortasında kalmaya çalış ve gücünü arttır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder